جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۱
کد خبر: ۸۲۶۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸

بازخوانی داستان کوتاه «تولد» اسماعیل فصیح در فردوس

برنامه «با هم بخوانیم» این هفته فرهنگسرای فردوس، به مطالعه گروهی و خوانش داستان کوتاه تولد از مجموعه داستان «عقد و داستان‌های دیگر» نوشته اسماعیل فصیح اختصاص دارد.
بازخوانی داستان کوتاه «تولد» اسماعیل فصیح در فردوسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سلسله برنامه‌های «با هم بخوانیم» هر دو هفته یک‌بار در روزهای یکشنبه با حضور «جعفر توزنده‌جانی» کارشناس برنامه و جمعی از علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، به منظور گردهمایی اهالی کتاب و ترغیب به کتابخوانی برگزار می‌شود.
 
اسماعیل فصیح نویسنده‌ای است که بیشتر او را با ترجمه‌ها و رمان‌هایش می‌شناسند و در این میان توجه کمتری به مجموعه داستان‌های او شده است. «عقد و داستان‌های دیگر» شامل هشت داستانِ تولد، عشق، شهرک، عقد، خواب، حرکت، خرابات و مرگ است. 

در بخشی از داستان تولد آمده است: «بیرون رگبار شدید می‌زد و شب طوفانی بود. رفتم برای مادر بزرگم از جوی کوچه یک آفتابه آب آوردم و مادر بزرگم دست‌هایش را لب درگاهی که هم سطح کف حیاط بود آب کشید. همه جا تاریک بود. گاهی هوا برقی می‌زد و صدای رعد می‌پیچید...»
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند یکشنبه هشتم شهریور ساعت ۱۷ به فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع سلیمی جهرمی مراجعه کنند.
نظر شما